Peran Pengembangan Profesionalisme Guru Pai Dalam Meningkatkan Mutu Pendidikan Di Smp Muhammadiyah 50 Medan
DOI:
https://doi.org/10.59188/jcs.v2i8.487Keywords:
Mutu Pendididkan, Aspek keprofesian, Pendidikan Agama Islam, Profesionalisme guru Pendidikan Agama IslamAbstract
Pendidikan mempunyai peran penting dan modal dasar untuk pembangunan bangsa. Maka, diperlukan usaha untuk meningkatkan kualitas pendidikan yang bermutu salah satunya adalah melalui pengembangan guru yang professional dalam menjalani amanahnya sebagai pengajar dan pendidik dalam mentra0nsfer ilmu dan membentuk karakter peserta didiknya menjadi akhlak yang mulia. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui tahapan-tahapan pengembangan profesionalisme guru pai dalam meningkatkan mutu pendidikan. Penelitian ini menggunaan metode pendekatan kualitatif. Teknik pengumpulan data yang digunakan oleh peneliti adalah teknik observasi/pengamatan untuk menganalisis cara-cara guru mengajar dan melakukan pencatatan mengenai objek yang sedang diamati secara langsung di sekolah smp muhammadiyah 50 medan.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Ervina Rahma Safira, Siti Maharani Pohan, Syahrani Maha, Nur Paraswati, Nurhayati Nurhayati, Yuliana Yuliana
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC-BY-SA). that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work.