KEKHAWATIRAN MATEMATIK SISWA DALAM PEMBELAJARAN MATEMATIKA
DOI:
https://doi.org/10.59188/jcs.v1i4.122Keywords:
Dampak KekhawatiranMatematika, Indikator Kekhawatiran Matematik, ,KekhawatiranMatematik, Matematika, Upaya Penanganan Kekhawatiran MatematikAbstract
Kekhawatiran Matematik Adalah Faktor Psikologi Yang Dapat Mempengaruhi Hasil Dan Prestasi Belajar. KekhawatiranDipengaruhi Banyak Faktor Seperti Individu Itu Sendiri, Mental Dan Lingkungan. Jenis Penelitian Yang Digunakan Pada Penelitian Ini Adalah Studi Literatur. Studi Literatur Ini Mempunyai Tujuan Untuk Menganalisis Ataupun Mengkaji Lebih Dalam Tentang Teori, Dampak, Indikator Serta Upaya Alternatif Penanganan KekhawatiranMatematik Pada Peserta Didik. Sesuai Dengan Hasil Penelitian Sebelumnya Tentang KekhawatiranMatematik Pada Siswa, Terbukti Bahwa KekhawatiranMatematik Mempunyai Pengaruh Terhadap Prestasi, Hasil Belajar, Kemampuan Matematik, Pemecahan Matematik Dan Kemampuan Yang Berkaitan Dengan Matematika Lainnya. Harus Ada Usaha Dalam Penanganan KekhawatiranMatematik, Baik Oleh Guru Atau Siswa Dalam Menurunkan KekhawatiranMatematik Yang Dialami Agar Pembelajaran Matematika Dapat Optimal Dan Berjalan Sesuai Dengan Yang Diharapkan
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Sri Anami Wanasita
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC-BY-SA). that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work.